
Is my service provider eligible?
Before you reach for your wallet, visit the Client Centre to check the list of non-eligible providers.
We hope you’re doing ok and we’re here to make your life easier with tools to file your claims quickly and easily. Let’s get started.
Psst! Check out our mobile app, an easy way to claim. Download it here.
If you’re out of the country and need to receive emergency care or make a claim: you can always count on our international assistance service, regardless of your time zone.
Are you an employee coming from abroad? Insurance for inpatriates is the product for you. See all details
Before incurring any costs, contact our travel insurance service to check your coverage. They’ll guide you through the process step by step to ensure all eligible health expenses incurred abroad get reimbursed.
Elsewhere in the world (collect call)
24 hours a day, 7 days a week
Reminder: dial the country code, followed by our number
After contacting the travel insurance assistance service and gathering all required documents, fill out the claim form online as soon as possible to get reimbursed for medical, trip cancellation or interruption expenses.
If you are an employee coming from abroad and have this specialized product, here’s how to get in touch with us.
For hospitalization or medical expenses, AXA Assistance is available 24 hours a day, 7 days a week.
1 866 783-9473
Canada and United States
514 285-8195
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An operator will ask you to provide the following information:
For any questions or to make a claim, fill out our form or leave us a message at 1 855 395-2520.
Ça peut prendre aussi peu que 48 heures, mais des fois, ça peut être plus long. Vous devriez recevoir votre remboursement dans un délai maximal de 72 heures après le traitement de votre demande.
Lorsque la réclamation peut être couverte par un autre régime d'assurance (provincial, collectif ou individuel), une coordination d'assurance (aussi appelée coordination des prestations) peut s'appliquer.
La coordination d'assurance permet de gérer les montants à rembourser à la personne assurée qui est couverte par plus d'un régime à la fois. Elle recevra les montants auxquels elle a droit, tout en aidant les assureurs à ne pas rembourser un montant excédentaire à celui qu’elle a payé.
Pour mieux comprendre comment ça fonctionne, visitez notre page Comprendre la coordination d’assurance.
Recevoir votre relevé de réclamation, c'est bien, mais comprendre tout ce qu'il contient, c'est encore mieux! On sait que ça peut sembler compliqué, mais pas de panique : notre page d'aide Comprendre mon relevé est là pour vous aider. Avec elle, il n'aura plus aucun secret pour vous.
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That’s ok, too! Just send us your claims by regular mail. All the forms you need for a smooth claim are right this way.1
Certain perscription drugs must be authorized before you can be reimbursed. Use our prescription drug search tool to find the right form to fill out based on your medical condition.